עבודות עץ יופי העץ

עבודות עץ יופי העץ
עבודות עץ

יום שישי, 22 ביוני 2012

עץ אורן


         

שם מקצועי: עץ אורן Pine 

האורן - מבט כללי
עץ אורן שייך לקטגוריית העצים הרכים. הוא גדל באזורים האגמיים של פינלנד ומיובא לארץ בשלל חתכים ומידות. עץ האורן נפוץ

מאוד בתחומים רבים בתעשייה. ברוב המקרים נחשב עץ זה לאיכותי יותר מאשר מקבילו העץ הלבן, וזאת בשל צפיפותו הרבה.

אזורי הגידול של עץ אורן
עץ זה גדל בתפוצה רחבה בכל העולם, ובמיוחד אזורים האגמיים של פינלנד שם הוא נהנה ממקורות מים בלתי נדלים. בחלק הצפוני של כדור הארץ הוא גדל באופן טבעי, ובחלקו הדרומי הוא גדל באופן מלאכותי לצורכי תעשיה.

עץ אורן בטבע
צבעו הטבעי של האורן הוא חום בהיר עד צהבהב, מה שמבדיל אותו מהעץ הלבן, אשר בהתאם לשמו, צבעו לבן יותר בהשוואה לאורן. לעיתים בשל תהליכי חיטוי מקבל בעץ זה גוון ירקרק.

עצים אלו גדלים ביערות כאשר כל פרט עשוי להגיע לגובה של עד 30 מטר בממוצע. זמן גידול של יער עצי אורן הינו בין 80 עד 100 שנה לכל יער.
גם עץ זה כמו עצים רבים אחרים הינו בעל קליפה מחוספסת בצבע חום שחרחר. הקליפה תורמת רבות לשמירה יחסית על רמת העץ ואיכותו, זאת בהשוואה לעצים כסופים אשר הינם בעלי קליפה דקה, מה שהופך אותם לפגיעים יותר במשך גידולם.

עץ אורן - מאפייני עיבוד ותחזוקה
לאחר הכריתה העץ מתייבש במהירות ונוח לעיבוד במנסרות ונגריות.
ככלל העץ נוח להדבקה, ליטוש וצבע, אך יש לציין כי העץ פחות טוב למסמור והברגה שכן בגלל רכותו הוא משתחרר מאחיזת הברגים לאחר תקופה מסוימת (כמה שנים).

כמו כן, יש לקחת בחשבון כי בשל היותו עץ רך, ריהוט העשוי מאורן חשוף יותר לפגיעות בצבע ובפני המשטח. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי זהו העץ הנפוץ ביותר בעולם, וזאת בשל העובדה שהוא עונה על כלל הצרכים של תעשיית העץ העולמית.

עץ אורן בתעשייה
משמש בעיקר לבניית פרגולות, פרקטים וריהוט אורן. כמו כן הוא משמש גם לבניית בקתות עץ דוגמת צימרים. בנוסף, מייצרים מהאורן נייר. בשל צמיחתו המהירה, זהו עץ אידיאלי לשימוש כחומר גלם, הוא זמין לשימוש בתעשייה ועל כן מחירו נוח.